Marketing to dziedzina, która rozwija się bardzo szybko. Ważnym aspektem działań marketingowych jest obecnie reklama w sieci. Niemniej do skutecznych narzędzi marketingowych wciąż zalicza się tradycyjne nośniki reklamy. Należą do nich standy, czyli kartonowe postacie. Opowiemy o tym rozwiązaniu w naszym artykule.
Czym jest humanstand?
Marketingowcy dużą wagę przykładają dziś do reklamy w sieci (SEO, SEM, PR-marketingu). Czy to wystarczy, by przyciągnąć klientów? Najlepsi specjaliści doskonale wiedzą, że kampania musi być wzbogacona o tradycyjne rozwiązania prowadzone w terenie. Z pomocą przychodzą wówczas standy – kartonowe postacie. Humanstand wykonany w skali 1:1 z daleka do złudzenia przypomina ludzką postać (może to być wizerunek modela lub modelki, ale także znanej osoby).
Standy są stabilne i wytrzymałe dzięki swej konstrukcji – produkuje się je z kawałka pięciowarstwowej tektury nadrukowanej w technologii UV. Nadruk pokrywa się laminatem, aby był odporny na uszkodzenia mechaniczne i niekorzystne warunki. Kartonowe postacie mogą być jedno-, jak i dwustronne. Ponadto niektóre modele wyposażone są dodatkowo w kieszenie, do których można włożyć ulotki.
Standy jako jeden z najskuteczniejszych nośników reklamy
Sekretem skuteczności standów jest ich unikatowa konstrukcja. Przypominające żywego człowieka kartonowe postacie po prostu przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Podczas projektowania tego nośnika reklamy wykorzystano naturalne właściwości mózgu człowieka – jako ludzie zawsze obdarzamy zainteresowaniem drugiego człowieka (lub coś, co go przypomina).
Stojąca postać z kartonu zachęca do tego, by podejść i zapoznać się z treścią reklamy, a także wziąć ulotkę. Ponadto taki nośnik reklamy jest mobilny – może stanąć przed sklepem lub wewnątrz galerii handlowej, można go zabrać na targi czy eventy, przestawiać z miejsca na miejsce (tam, gdzie aktualnie jest największy ruch klientów).
Nadrukowane na stand kolory są nasycone i wyraziste, dzięki czemu z daleka rzucają się w oczy. Nadruk, jak i całą konstrukcję, można dopasować do indywidualnych potrzeb. Jak wspomnieliśmy – może to być wizerunek uśmiechniętej modelki, ale także aktora, piosenkarza czy sportowca. Osoby publiczne nierzadko mają wpływ na kształtowanie opinii w społeczeństwie; wzbudzają zaufanie, a tym samym skłaniają potencjalnych klientów do decyzji zakupowych.
Warto dopasować stand do specyfiki branży. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zamiast człowieka kartonowy stand przedstawiał na przykład postać z bajki, która przyciągnie uwagę dzieci i rodziców (jeśli jest to twoja grupa docelowa).