Na wstępie warto wyjaśnić czym są marketplace’y, a mianowicie są to swego rodzaju internetowe targowiska, na których różni sprzedawcy mogą wystawiać swoje oferty. Właściciel dostarcza platformę do sprzedaży, natomiast poszczególne sklepy płacą mu za możliwość korzystania z niej. Dzięki czemu sprzedający podnoszą wyniki swojej sprzedaży, natomiast kupujący zyskują komfort zakupów w jednym miejscu. Marketplace’y działają bardzo podobnie.
Marketplace jako główny lub dodatkowy kanał sprzedaży!
Coraz częściej właściciele różnego rodzaju sklepów internetowych, czy stacjonarnych dodatkowo sprzedają swój asortyment za pośrednictwem platform sprzedażowych. Tego rodzaju trend nie powinien w ogóle dziwić, gdyż dzięki temu firmy mogą dotrzeć ze swoją ofertą produktową do nowej grupy odbiorców, zarówno w kraju, jak też poza jego granicami. Tym samym marketplace stanowi narzędzie, które służy do rozwijania własnego biznesu w całkiem nowym obszarze. Wszyscy Polacy pokochali zakupy w sieci i nie wydaje się, aby coś mogło to zmienić. Zwłaszcza, że robi się bardzo wiele, aby były one jak najbezpieczniejsze, szybkie i niezmiernie wygodne.
Nowym i interesującym trendem, który się ostatnio obserwuje jest tworzenie się marketplace’ów w obrębie największych sklepów internetowych, takich jak Empik, czy Carrefour. Daje to możliwość skorzystania z szerszej oferty produktowej, zróżnicowanej cenowo klientom, którzy szukają określonych towarów. Z pewnością skorzystanie z potencjału, jaki niosą za sobą marketplace’y może przynieść e-sprzedawcom wiele korzyści, głównie finansowych,w związku ze wzrostem sprzedaży.
Jest to doskonała dodatkowa możliwość sprzedaży dla wszystkich sklepów internetowych, które dzięki temu nie tylko więcej sprzedają, ale również trafiają do większej grupy potencjalnych odbiorców i mogą rozbudowywać swoją ofertę.
Czy warto zacząć sprzedawać na Amazon Marketplace?
Jedna z największych platform e-commerce Amazon również oferuje możliwość sprzedaży produktów Twojej firmy na platformie AMAZON MARKETPLACE. Korzystanie z tego portalu pozwala między innymi na:
szybkie rozpoczęcie sprzedaży w europejskich serwisach grupy Amazon;
możliwość rozwijania sprzedaży zagranicznej, wraz z docieraniem do klientów na nowych rynkach;
- zwiększanie poziomu zaufania klientów do oferowanej przez Ciebie marki;
- zarządzanie sprzedawanym przez siebie asortymentem poprzez specjalny panel administracyjny, umieszczony na platformie;
- obsługiwanie zamówień z Amazon Marketplace w zbliżony sposób, jak w przypadku pozostałych źródeł, w związku z wbudowanym systemem WMS dla e-commerce;
- możliwość definiowania magazynów, które są dedykowane do sprzedawania za pośrednictwem Amazon.
Korzystanie z usług tego rodzaju platformy może przynieść jedynie same korzyści, w związku z czym jeśli prowadzisz swój sklep i zastanawiasz się, co zrobić, aby zwiększyć sprzedaż z pewnością warto pomyśleć o dodatkowej sprzedaży swojego asortymentu właśnie za pośrednictwem Amazon Marketplace. Zapraszamy!